Kind & Gezin

Als ouder beslis je zelf of je van de dienstverlening van Kind & Gezin gebruik wil maken of niet. Van aan de kinderwens tot na de bevalling kan je op elk moment naar de dienstverlening van Kind & Gezin vragen of deze op elk moment stopzetten. Voor preventief onderzoek en opvolging kan je ook bij een huisarts of kinderarts terecht. De dienstverlening van Kind & Gezin is gratis.

Je kan een afspraak maken om langs te gaan voor een gesprek bij een consultatiebureau of je kan ook telefonisch via de Kind en Gezin-lijn informatie, advies en  brochures vragen rond jouw kinderwens, de bevalling, de kosten, kinderopvang, adoptie, ... 


Extra info: Kind & Gezin biedt in de prenatale en kraamperiode voornamelijk informatie aan de aanstaande ouders via: 

  • Brochures die je van je verpleegkundige krijgt of zelf kan bekijken/bestellen, ook in vertaling
  • De website over thema's als voeding en beweging, veiligheid, ontwikkeling, opvoeding, verzorging, gezondheid en vaccineren en kinderopvang
  • Nieuwsbrieven 'Van baby tot kleuter' (nieuwsbrief op vaste tijdstippen van geboorte tot 3jaar) 
  • De Kind en Gezin-Lijn 

Nieuw: Sinds kort bestaat er een kind en gezin-app voor op jouw smartphone waar je afspraken kan bijhouden en eenvoudig kan chatten met een verpleegkundige.


 

Printer Friendly, PDF & Email